Kitap Yorumu: Bir Varmış Bir Yokmuş - Ayşe Kulin


Ayşe Kulin'in uzun zamandır okumak istediğim bir kitabı "Bir Varmış Bir Yokmuş" 
Bahar Okuma Şenliği 2014 kapsamında öykü kitabı okumamız gerektiğini öğrenir öğrenmez hemen aldım kitabı. Kitabın iki ayrı ön kapağı var. Nasıl mı? Bir tarafında gerçek hayat öyküleri yani "Bir Varmış" ile başlayan öyküler, diğer tarafında ise kurgu olan öyküler yani "Bir Yokmuş" ile başlayan öyküler. 


Ben önce Bir Varmış öyküleri ile başladım okumaya.  Bir Varmış öyküleri Ayşe Kulin'in 1991-1995 yılları arasında yazmış olduğu gerçek yaşam öyküleridir. Gerçek yaşamdan alınan acısıyla, tatlısıyla yaşanan gerçek karakterlerin gerçek yaşam öyküleri. 
- Annabella'nın Öyküsü
- Cömert'in Öyküsü
- Münir'in Öyküsü bu öykülerden birkaçı.

Kitabın diğer tarafında yani Bir Yokmuş tarafında ise kurgulanmış öyküler var. Ancak bu kurgulanmış öyküler Bir Varmış tarafındaki gerçek yaşam öykülerine Ayşe Kulin'in kalemindeki ustalıkla bazı göndermelerde bulunuyor. Okurken bu göndermelerle diğer öyküler aklınıza geliyor. Aslında kurgu olan bir hayat yaşanmış olabilir diye düşünüyorsunuz. Yani bilmeden okuduğumuz küçük bir öykü tanımadığımız bir insanın bilmediğimiz hayatından bir parça olabilir. Ya da bir kaç insanın hayatının kesişmesine sebep olan olaylar zinciri.
- Hayal
- Kedi
- Soytarı bu kısımdaki öykülerden.

Ayşe Kulin'in müthiş kaleminden çıkan "Bir Varmış Bir Yokmuş" öykü kitabını okumayanlara kesin tavsiyemdir. Ayşe Kulin hayranları artık bu kalemi tanıyorlar ve okurken kelimelerin aktığını ve kitabın sizi son sayfasına kadar bırakmadığını bilirler. Size sadece kısaca iyi okumalar diliyorum...

Yorumlar

  1. Vallahi eskiden kütüphaneye giderdim.Ama ne aradığımı pek bulamazdım. Şimdi senin blogun sayesinde ne aramak istediğimi bildiğim için daha anlamlı oluyor kütüphane. Teşekkür ederim bilgiler için. Merakla diğer kitap önerilerini bekliyorum. Kolay gelsin efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kitap bloggerının okumak isteyeceği çok güzel bir yorum yazmışsınız, çok çok teşekkür ederim. Eğer sizlere fikir verebiliyorsam ve yazdıklarım sizlere tercih yapma konusunda yardımcı oluyorsa doğru yoldayım demektir. Tekrar teşekkür ederim Emrah Bey. İyi okumalar...

      Sil
  2. Evet ben de beğenmiştim,çok ilginç gelmişti...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder