Kitap Yorumu: Benim Adım Kırmızı - Orhan Pamuk

Kış Okuma Şenliği kapsamında okuduğum kitaplardan biri daha. Orhan Pamuk'tan "Benim Adım Kırmızı". Nobel ödülü kazanmış bir yazarın herhangi bir kitabını okumamız gerekiyordu. Kitaplığımda yıllar önce aldığım ve hatta hatırladığım kadarı ile okuduğum bu kitabı seçtim.

Ben kolay kolay kitap yarım bırakmam. Kitap beni başta içine almaz bazen ama inatla ne kadar uzun sürerse sürsün bitiririm. Belki Orhan Pamuk hayranları ve bu kitabı sevenler bana kızacak. Benim Adım Kırmızı kitabı da ilk başta beni içine almadı. Okunması zor ve ağır bir kitap. Aslında bildiğiniz gibi en sevdiğim tür macera ve polisiye romanlardır. Bu kitapta da bir cinayet işleniyor ve adım adım katili bulmak için olaylar gelişiyor.

Çok eski zamanlarda hattatlar arasında işlenen bir cinayet bu. Zaman zaman hattatlık üzerine bilgiler veren, olayları karakterlerin ağzından anlatan, aşkın, nefretin, riyakarlığın, kindarlığın, özlemin anlatıldığı bir kitap. Tüm karakterler konuşuyor bu kitapta. Mesela ölen kişinin ağzından nasıl öldürüldüğünü, katilin ağzından nasıl öldürdüğünü okuyorsunuz. Hattatlar Zeytin, Kelebek ve Leylek de olayları kendileri anlatıyorlar ve içlerinden biri katil. Okuduklarınızdan ve hattatların üsluplarından katili tahmin etmeye çalışıyorsunuz. Ayrıca bu kitapta duvarda asılı köpek resmi dile geliyor. Çizilen bir at resmi kendini anlatıyor.

Bir aşk da var bu kitapta. Şeküre ve yıllar önce aşkını itiraf ettiği için evden kovulan Kara'nın aşkı bu. Kara yıllar sonra eniştesinin evine döner. Şeküre'nin kocası yıllar önce savaşa gitmiş ve eve dönmemiştir. Kara'da eniştesinin evine gelince eski aşk tekrar alevlenir.

Eminim kitabı çok seven ve Orhan Pamuk'un diğer kitaplarını da keyifle okuyan vardır. Yorumlarınızı mutlaka yazın. İyi okumalar...

Yorumlar

  1. Orhan Pamuk'un Kara Kitap'ına yıllar önce başlamış ve bitirememiştim. Bu kitabını da yine yıllar önce okumuştum ve severek okuduğumu hatırlıyorum. Sonrasında Masumiyet Müzesi kitabını okudum bir de, çok da etkilenmedim o kitaptan açıkçası. Aslında Nobel almış olsa da Orhan Pamuk'un benim için önemli yazarlardan olduğunu söyleyemeyeceğim sanırım. Mesela okumadığım bir sürü kitabı var ama alıp da okumak hiç içimden gelmiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara Kitap'ı ben de bitiremedim. Ama Benim Adım Kırmızı'yı beğenerek okumuştum.

      Sil
  2. Size katılıyorum. Gerçi ben sadece bu kitabını okudum ama diğer kitaplarını da merak etmedim...

    YanıtlaSil
  3. Orhan Pamuğun yeni hayatını benim adım kırmızısını ve masumiyet müzesini okudum en iyisi bence masumiyet müzesiydi kesinlikle okunmalı böyle bir aşkın olup olmadığını insana düşündüren.benim adım kırmızı da benim için zor bitmişti 16 gün sürdü düşünün artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki yalnız değilmişim. Benim de epey elimde kaldı, yarım bırakmayı da düşündüm ama yapmadım sonuna kadar okudum. Diğer kitaplarını da okumadım.

      Sil
  4. Ben şuan yeni okuyorum ve yarısına geldim. Beni çok zorladigindan dolayı sadece ben mi böyleyim diye merakımdan buradaki yorumlara bakma ihtiyacı hissettim. Sanırım genel anlamda çokta hoşlanılan kitap değil...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder