#Blogfırtınası Etkinliği 11. Gün


Evet bugün #blogfırtınası etkinliğinin 11. günü ve bugünkü konu ilk işimiz hakkında yazmak. Oldukça keyifli bir konu olmasına rağmen aslında oldukça da zor. Bakalım neler yazacağım... İşte bugünkü konumuz.

 Gün 11.İlk işiniz hakkında yazın.

Öncellikle kısaca mesleğimden bahsedeyim sizlere. Ben teknik ressamım. Bu meslek için Makina-Resim Konstrüksiyon Bölümü'nü bitirmeniz gerekmektedir. Genellikle ressamlarla karıştırılır bizim mesleğimiz. Aslında tasarımcı da diyebilirsiniz. Resmi tanımlaması şöyledir; Bir makine veya parçasının imalat resimlerini belirlenmiş standartlara uygun olarak çizen ve bu makine parçalarının imalatının yapılacağı makinelerin işletilmesini bilen kişidir. İşte bu kişi de benim :)

Tabi ki bu tanımlamadaki gibi sadece makine parçalarını tasarlamak ve çizmek değildir bizim mesleğimiz. Çalıştığınız firmaya göre tasarım konularınız değişebilmektedir. Eskiden pergel, cetvel, gönye gibi çizim aletlerini kullanarak resim masalarında tasarımları yaparken, şu anda gelişmiş 3D tasarım programları kullanılmaktadır. (Catia, Inventor, Rhino v.b)  Aslında çok zevkli ve keyifli bir meslektir. Eğer tasarım yapmayı seviyorsanız :)

Gelelim ilk çalıştığım yere; çok küçük bir aile bürosuydu ve sadece iki hafta çalıştım. Aslında tam olarak ilk işim sayılmaz ama. Okuldan mezun olduktan sonra gazete ilanı ile bulmuştum büroyu. Görüşmeden sonra çalışmaya başladım. Ancak bazı konularda anlaşamadık ve iki hafta sonra işi bırakmak istediğimi bildirdim. Daha sonra şu anda çalıştığım özel sektör firmasına girdim.

Mesleğim keyifli ama bir o kadar da zor bir meslektir. Hayal gücü ve 3 boyutlu düşünce gücü gerektirir. Aynı yazarlar gibi. Onların da hayal güçleri ne kadar gelişmişse o kadar iyi yazarlar öyle değil mi? Sanırım ortak yönlerimiz var ve ben de yazmayı o yüzden çok seviyorum :) İşte benim mesleğim...

Yorumlar

  1. Teknik ressam deyince üniversitede 2 dönem aldığım teknik resim derslerini getirdiniz aklıma. Çöp adam bile çizemeyen ben, o vidaların, makine parçalarının 6 görünüşünü çizerken nasıl da zorlanırdım:)
    İstediğiniz kadar hayal gücünüz olsun, bence benim gibi yeteneksizseniz mümkün değil bu işi yapmak diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız benim de karakalem resmim çok kötüdür. Ama iş teknik resme gelince işler değişiyor. Severim cetvel, gönye, pergel ile çizim yapmayı. Hele şimdi 3D çizim programları var ve hayal gücünüzle beraber güzel tasarımlar yapabiliyorsunuz. Eminim siz de keyifle yaparsınız :)

      Sil

Yorum Gönder