Kitap Yorumu: Gördüğüne Asla İnanma - Mario Mazzanti

Evet. Bu kitabı bitirmem biraz uzun sürdü. Sorun tabi ki kitapda değil bendeydi. Bayram öncesinde başladığım için, bayram hazırlığı, temizliği, bayramın 9 gün sürmesi (tabi ki okulların tatil olup ufaklığın evde olması) derken ilk defa bir kitabı bitirmem bu kadar uzadı. Neyse lafı fazla uzattım, gelelim kitaba.

Yazarın daha önce Şah Mat isimli kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Bu kitabını da aynı hislerle aldım ve yanılmadım. Son bölümüne kadar katilin kim olduğu belli olmayan, akıcı ve sürükleyici bir roman. Aynı zamanda insan psikolojisi ve psikoanalitik yorumlarla kitaba ayrı bir gizem katılmış. Mazzanti kitabı yazarken okuyucuları son bölüme kadar meraklandırmayı ve her bölümde farklı bir kişiyi hedef göstermeyi iyi bilmiş.

Bir profesörün öldürülmesi olayların başlangıç noktası olur. Bu cinayet ve yakın zamanda gerçekleştiği öğrenilen diğer iki cinayetin arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılırken, tam 20 yıl öncesinde işlenen cinayetlerle ilişkiler ortaya çıkar. 20 yıl öncesinde işlenen üç cinayetin bu üç cinayetle ne ilgisi vardır? Profesör Trevis bu ilişkileri ortaya çıkarmak için kendi hayatını tehliye atar. Asistanı Denise ise kendisine yardımcı mıdır? Yoksa başka birini mi gizliyordur?  Katil çok yakınındadır. Aynı enstitüde çalışan diğer profesörlerden hangisiydi. Profesör Meriurgo'nun öldürülmesi tesadüf müydü? Yoksa cinayet zincirinin bir halkası mıydı?

İlginç bir hikaye ve son bölümde ortaya çıkan bir katil. Tam katil bulundu açığa çıkacak derken ortaya çıkan farklı olaylar. Sonuna kadar merakla okuduğum ve tavsiye edeceğim bir kitap. İyi okumalar...

Yorumlar

  1. Öncelikle Merhabalar...Bir polisiye-cinayet romanı seven biri olarak ;bu kitap kitaplığımdaydı.
    Şu ara hangi kitabı okusam diye de karar veremiyordum.Bu yazıyı okumam iyi oldu.Seninde yardımınla bu kitaba başlayabilirim.İncelemen için teşekkürler.
    Not:Şah Mat kitabını geçen sene okumuştum ve gayet iyi bulmuştum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Kitapla ilgili yazımı beğendiğiniz için ben teşekkür ederim. Takipçilerime ve kitap sevenlere yorumlarımla yardımcı olmak beni mutlu eder. Tekrar teşekkür ederim, iyi okumalar...

      Sil
  2. Mario Mazanti'nin okuduğum 3.kitabı Şah Mat Öldürmek için mükemmel bir gün ve gördüğüne asla inanma. Şunu belirtmeliyim ki psikolog Trevis 'ı tekrar görmek ıyı oldu kendi hikayesinin olayları cıdden çok farklı eğer öldürmek için mükemmel bir gün kitabını okuduysanız burda demek istediğim olayı anlayabileceksiniz. Kesin okuyun derim olay sürükleyici kafa karıştırıcı öyle ki sonlara gelince ben bile suçlunun kım olduğu tanısında kararsız kaldım ters köşe uğradım. Bence en sevdiğim kıtap bu diyebilirim olay örgüsü fazla ve cıdden sürekliyici. Keyifli okumalar🙏🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz kitabı okuyacağım.

      Sil
  3. Polisiye ve macera ikilisini severim, içinde gerilim olunca tadından yenmez. Ben kitabı genel olarak sevdim. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder