Çocukluğumun Kurban Bayramı: Bayramın Son Günleri

Yağmurlu bir bayram gününden herkese merhaba. Sanırım İzmir gibi diğer bir çok ilimizde de bayramın 3. günü yağmurlu geçiyor. Bayram gününde özellikle gezmek isteyen çocuklar için zor ama yağmurun güzelliği de bir başka.
 
Neyse, ben çocukluğumun Kurban Bayramını anlatmaya devam edeyim. Kurban Bayramının 3. ve 4. gününde biz ailecek bize gelen misafirlerimize, eski tabirle iade-i ziyarete giderdik. Hep belirli bir program dahilinde yapılırdı bu seramoni. Kime ne zaman gidileceği belliydi. Genelde eve en uzak noktadan başlardık ve eve en yakın noktada bitirirdik. Aslında en mantıklısı da bu sanırım. Benim bayramın 3. gününün en sevdiğim tarafı öğlen ve bazen akşam yemeklerinin dışarıda yenmesiydi. Çünkü benim çocukluk zamanımda şimdiki gibi her zaman dışarıda yemek yenmezdi. Ancak özel günlerde dışarı çıkılırdı.


Bayram ziyaretlerimiz bittikten sonra, akşam yemeği için eve gelmişsek mutlaka yemekten sonra bize misafir gelirdi. Bayramımızın 4. günü de genelde bu tempoyla geçerdi. Bize gelenler veya 3. günü gidemediğimiz evlere ziyaretle. Anlayacağınız çocukluğumun bayramları dolu dolu, yorucu, neşeli, keyifli, kalabalık ve şimdi tebessümle hatırlayacağım anılarla geçti. Ben bu durumdan çok memnunum. Sizin de bol anılı ve keyifli bayramlar geçirmeniz dileğimle. Tekrar iyi bayramlar...

Yorumlar

  1. güzel bir bayram geçirmene sevindim canım burda bayram havası kalmadı artık kimsenin umrunda değil ne komşu ne akraba :( bana da bekliyorum, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef eski bayramlar kalmadı hiçbir yerde. Ben de çocukluğumun bayramını yazarak hatırlamak ve eski bayramları hatırlatmak istedim. Teşekkürler...

      Sil
  2. Merhaba Başak;

    Bayramlar bile artık aynı değil, bizim çocukluğumuzun bayramları, büyükleri hatırlamak ve ellerini öpmek, küçüklerin gelmesini bekleyip, onlara tertemiz mendil ve harçlık vermek, hatta onlar gelecek diye çikolata ve şekerleri hazırlamak, herkesi hatırlamak, 2 gün önceden kıyafetlerimizi alıp, sabaha kadar onların eşliğinde uyumaktı, ama maalesef bayram artık tatil oldu bizler için. Çok güzel hatırlatmışsın eski bayramları, bende ikş kelam edeyim dedim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evet, haklısınız malesef artık bayramlar tatil adı ile anılır oldu. En üzüldüğüm durum ise bizim çocuklarımızın bizim çocukluğumuzdaki bayram çoskusunu yaşamayacak olması. Yorumunuzla güzellik kattığınız için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler, selamlar...

      Sil

Yorum Gönder