21 MAYIS: DÜNYA SÜT GÜNÜ


Merhaba! Dünya süt gününüz kutlu olsun. Süt içmeyi çok seven ben tabi ki bu günü de çok seviyorum. Çocukluğumdan beri sütü hep sevmişimdir. O zamanlar bakkallarda sadece cam şişe içinde günlük süt satılırdı. Biz de hergün bir şişe süt alır, abimle beraber içerdik. Şimdi de oğluşumla beraber içiyoruz. O da benim gibi sütü çok seviyor.

Ben çok sevdiğim için sevmeyen kişileri gördüğümde üzülüyorum. Çünkü sütün vücudumuza o kadar çok faydası var ki. Başta kemiklerimizi güçlendiriyor. Özellikle hamilelik dönemimde faydasını çok gördüm. Dişlerimde problem yaşamadım. Halsiz düşmedim vb...

Bugünün anlam ve önemine dikkat çekerek sütün faydalarını sizinle paylaşıyorum. Son olarak; kendiniz sevmeseniz bile çocuğunuza mutlaka sütü sevdirin derim :)


Dengeli ve sağlıklı beslenmenin en temel öğelerinden birisi olan sütün diğer bazı faydaları şöyle özetlenebilir:

-Büyüme ve gelişmeyi sağlar,

-Dişleri korur ve çürükleri önler. Yemek arası içecek olarak dişleri de korur,

-Hücre ve doku oluşumunda rol alır,

-Saç ve tırnak oluşumunda rol alır,

-Yağsız süt, kolesterolü düşürür,

-A, B, C, D, E, K vitaminlerni içerir,

-Yaraların çabuk kapanmasını sağlar,

-Kanın çabuk pıhtılaşmasını sağlar,

-Kasları güçlendirir,

-Hücreleri onarır,

-Kemikleri sertleştirir,

-Kronik bronşiti önler,

-Kemik erimesini önler (yaşlanmanın doğal bir sonucu olarak kemiklerdeki kalsiyum ve proteini hızlı kaybederiz. Böylece kemikler yavaş yavaş kuvvetini kaybedip, daha kırılgan hale gelir),

-Beynin gelişmesi ile çalışmasında faydalıdır.

Kaynak: Web

Yorumlar

Yorum Gönder